اندازه ساختار و استراتژیهای صنایع ملی و جهانی الکل صنعتی بیدستان ایالات متحده و فعالیتها و هزینههای بازاریابی اصلی آنها را بررسی میکنیم و خلاصهای از پاسخهای بهداشت عمومی ارائه میکنیم.
هدف از این مطالعه اطلاع رسانی تلاش های بهداشت عمومی برای کاهش آسیب های ناشی از الکل با توصیف چشم انداز بازاریابی الکل است.
دادههای اولیه از شرکتهای تحقیقات بازار صنعت تبلیغات و الکل بهدست آمدند و با جستجو در ادبیات بازبینی شده، مطبوعات تجاری و پایگاههای داده آنلاین در مورد تجارت و تجارت جهانی تکمیل شدند.
در سراسر جهان، فروش الکل در سال 2017 به بیش از 1.5 تریلیون دلار رسید کنترل تولید و بازاریابی مشروبات الکلی در سطح جهانی در دست تعداد کمی از شرکت ها متمرکز شده است.
ساختار انحصاری صنعت تولید کننده به ایجاد سود بالا به ازای هر دلار سرمایهگذاری شده نسبت به سایر صنایع کمک میکند، که به نوبه خود مخارج بازاریابی را تأمین میکند که به عنوان موانعی برای ورود سایر شرکتها عمل میکند.
هزینه های تبلیغات زیاد است و تبلیغات گسترده است بازاریابی ذینفعان و کمپین های مسئولیت اجتماعی شرکتی به حفظ یک محیط سیاستی مساعد برای فعالیت گسترده بازاریابی الکل کمک می کند.
رایج ترین پاسخ نظارتی، خود تنظیمی صنعت الکل بوده است. پاسخهای قانونی بهداشت عمومی در سالهای اخیر پیشرفت کمی داشته است و از نوآوری صنعت در بازاریابی دیجیتال و اجتماعی عقب مانده است.
بازاریابی الکل در سطح جهانی گسترده است و یک عنصر ساختاری در صنعت نوشیدنی های الکلی است با توجه به سطح آسیب های مرتبط با الکل در سراسر جهان، توصیه ها و بهترین شیوه های جهانی و منطقه ای باید برای راهنمایی سیاست گذاران در تنظیم موثر بازاریابی الکل استفاده شود.
در سال 2017، با توجه به ارائهدهنده تحقیقات بازار Euromonitor، فروش خردهفروشی جهانی الکل بیش از 1.5 تریلیون دلار برآورد شد.
ترویج الکل در دسترس بودن آن از طریق خرده فروشی و خرید در محل، و قیمت گذاری آن “محیط های الکلی” ایجاد می کند که به شدت با پیامدهای سلامتی مرتبط است.
با توجه به اهمیت این محیط ها در شکل دادن به الگوها و حجم مصرف الکل، کسانی که از مصرف الکل سود می برند، به ویژه بزرگترین تولید کنندگان و توزیع کنندگان مشروبات الکلی، نقش مهمی در شکل دادن به محیط مصرف الکل ایفا می کنند.