در مورد خامه های کشک کامبیز شده تصویر کاملاً تغییر می کند. هم شکر و هم سایر مواد غنی از شکر به خامه کشک اضافه شده و محتوای کربوهیدرات آنها بسیار بالاست.

گروه جداگانه‌ای شامل خامه‌های به اصطلاح کشک رژیمی است که از خمیر کشک بدون چربی شیرین شده با مرباهای طعم‌دار با شیرین‌کننده‌های مصنوعی که به بدن انسان انرژی نمی‌دهند، درست می‌شوند.

این جایگزین چندان منطقی نیست زیرا شیرین کننده های مصنوعی در صورت مصرف زیاد و مداوم می توانند مشکلاتی را برای بدن انسان ایجاد کنند.

میزان چربی کشک را می توان به میزان قابل توجهی تغییر داد بسته به تکنولوژی، می توان کشک تقریباً بدون چربی کمتر از 0.2 درصد چربی کشک با محتوای چربی متوسط (4-5٪) و کشک چرب (9٪ چربی) تولید کرد. چربی کشک اسیدهای چرب را برای بدن انسان فراهم می کند.

کشک

چربی های کشک کلاسیک حاوی 20-25 درصد اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند که اکسید نمی شوند و سالم هستند.

مردم اغلب با این ایده گمراه می شوند که کشک با محتوای چربی کمتر طعم خوبی ندارد تکنولوژی تولید امروزی ذرات کشک را آنقدر کوچک می کند که وقتی آن را می خورید نرمی آن را در دهان خود احساس می کنید، مانند نرمی که هنگام خوردن محصولات با محتوای چربی بالاتر احساس می کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که بدن انسان نمی تواند تمام مواد مغذی مانند اسیدهای چرب خاص و ویتامین های محلول در چربی را از کشک بدون چربی به سرعت جذب کند.

کشک حاوی مقدار بسیار کمی ویتامین های محلول در آب است زیرا برخی از آنها در طی حرارت در فرآیند تولید از بین می روند و برخی در محتوای آب پنیر باقی می مانند.

کشک از نظر کلسیم و فسفر کاملاً غنی است اما در تامین این ترکیبات معدنی ضروری بدن انسان نمی تواند با محصولات شیر مایع رقابت کند.

کشک طعم ترش خود را مدیون اسیدهای آلی، به ویژه اسید لاکتیک است اسیدهای آلی موجود در این محصول باعث تحریک عملکرد غدد گوارشی و همچنین جذب مواد مغذی (مانند میکرومعدن های مختلف) می شود.

در نتیجه کشک یک محصول غذایی با ارزش است و امروزه قطعا باید در برنامه غذایی همه افراد به ویژه کودکان و سالمندان قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *