در مناطقی که جاده ها در معرض یخ زدگی و ذوب شدن زمستان هستند به لطف انعطاف پذیری قیر در بازار بورس تهران سطوح آسفالتی را می توان برای مقابله با اختلاف دمای شدید ساخت.
جای تعجب نیست که بیشتر جاده ها و خیابان های ما آسفالت هستند جادههای آسفالتی نسبت به جادههایی که از هر ماده دیگری استفاده میکنند انعطافپذیرتر و نگهداری آسانتری دارند.
آنها در ساخت و ساز و نگهداری مقرون به صرفه تر هستند و به کاهش آلودگی صوتی کمک می کنند جاده های آسفالتی بادوام هستند و 100% قابل بازیافت هستند و آسفالت فقط در سطوح جاده مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه جزء حیاتی زیربنای جاده نیز می باشد.
یکی از پیشرفت های اخیر توسعه سطوح آسفالت رنگی یا بافتی بوده است اینها می توانند به عنوان یک مکانیسم ایمنی برای شناسایی خطوط ویژه از جمله خطوط اتوبوس، ایستگاه های اتوبوس و مسیرهای دوچرخه سواری برای رانندگان استفاده شوند.
آسفالت رنگی همچنین برای هشدار دادن به رانندگان در مورد مناطق خطرناک، مانند اتصالات پنهان یا پیچ های تیز و همچنین مناطقی که نیاز به اقدامات احتیاطی ویژه ای دارند، مانند خارج از مدارس، استفاده می شود.
سطوح آسفالت را می توان به گونه ای طراحی کرد که بار ترافیکی و شرایط آب و هوایی هر مکانی را تحمل کند.
راه حل های آسفالت برای بزرگراه ها، جاده های شهری، برون شهری و روستایی و راه حل های مختلفی برای سطوح پر بار و پل ها وجود دارد.
جادههای آسفالتی را میتوان خیلی سریع ساخت و چون آسفالت عملاً نیازی به زمان «درمان» ندارد، رانندگان میتوانند بلافاصله پس از قرار دادن از جاده جدید استفاده کنند.
به دلیل نحوه ساخت جاده های آسفالتی، می توان آنها را به راحتی برداشت و تقریباً بلافاصله دوباره روکش کرد.
این در محیطهای شهری که کابلها و لولهها باید در زیر خیابان گذاشته یا تعویض شوند، و همچنین برای نگهداری عمومی جاده، پر کردن چالهها و حتی بیشتر از آن برای جادههای اصلی ما بسیار مهم است.
جادههای آسفالتی مدرن نشان دادهاند که بیش از 40 سال دوام میآورند و با نگهداری صحیح، میتوانند و حتی بیشتر دوام بیاورند.
هر جاده با یک پایه ساختاری جامد و یک سطح محافظ و قابل تعویض یا مسیر پوشیدنی ساخته شده است ساختار لایه ای برای مقاومت در برابر ترافیک و محیط ساخته شده است.