اگر نیاز به تعویض هر یک از لنت ترمز فرانتک 206 خودرو دارید، مطمئن شوید که این کار را در هر دو طرف محور انجام می‌دهید، نه فقط در یک گوشه داشتن توانایی ترمز متعادل از چپ به راست برای جلوگیری از کشیده شدن وسیله نقلیه به یک سمت هنگام فشار دادن آن پدال مهم است.

اگر هنگام فشار دادن پدال ترمز احساس می کنید که ضربان دارد نشان دهنده این است که لنت ها تماس مناسبی با روتورها ندارند و زمان تعویض آنها فرا رسیده است.

با این حال ضربان ناشی از سیستم ترمز ضد قفل را با سایش لنت اشتباه نگیرید اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث ارتعاش شده است، پدها را به صورت بصری بررسی کنید.

لنت

برخی (اما نه همه) خودروها دارای سنسورهای پوشیدن لنت هستند که ضخامت باقیمانده را اندازه می‌گیرند و وقتی زمان سخت‌افزار جدید فرا می‌رسد به راننده هشدار می‌دهند.

اگر ماشین شما به شما بگوید لنت ها از بین رفته اند، آنها رفته اند و ممکن است لازم باشد سنسورها را نیز تعویض کنید.

اگر ترمزهای شما آنطور که به یاد دارید کار نمی کند، ممکن است لنت ها بیرون بیایند یا ممکن است مشکل دیگری در سیستم ترمز باشد، مانند کم بودن مایع هیدرولیک یا هوا در خطوط.

هیچ یک از این نشانه ها را نادیده نگیرید یا می توانید روتورهای کاملاً خوب را خراب کنید یا بدتر از آن، ممکن است روزی به سراغ پدال ترمز بروید و پاسخی کم پیدا کنید.

انتخاب مناسب برای مواد پد به یک مبادله بستگی دارد سر و صدا، طول عمر و گرد و غبار ترمز همگی می توانند بسته به اینکه چه چیزی برای هر مالک مهمتر است، معاوضه باشند سه دسته اصلی وجود دارد: ارگانیک، نیمه فلزی و سرامیک.

لنت های ترمز ارگانیک یا غیرفلزی ساخته شده از موادی مانند کربن، لاستیک و فایبرگلاس اما نه فلز معمولاً کم هزینه ترین گزینه مواد اصطکاک هستند آنها معمولاً دوام چندانی ندارند، اما در عملکرد نسبتاً بی صدا هستند.

در مرحله بعد، نردبان هزینه و عملکرد، پدهای نیمه فلزی هستند اینها برای اتلاف حرارت بهتر در مقایسه با غیر فلزات به مخلوط اضافه شده اند.

معاوضه ها شامل کاهش اندکی عملکرد در هوای سرد، گرد و غبار ترمز بیشتر و سر و صدای بیشتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *