یک مطالعه 2 ماهه بر روی 30 بزرگسال چاق که رژیم کاهش وزن داشتند، نشان داد که خوردن لوبیا قرمز همدل و سایر حبوبات 4 بار در هفته منجر به کاهش وزن بیشتر از رژیم غذایی بدون لوبیا می شود.

اضافه وزن و چاقی مشکلات عمده سلامتی هستند که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مختلف مرتبط هستند چندین مطالعه مشاهده‌ای مصرف لوبیا قرمز را با کاهش خطر افزایش وزن و چاقی مرتبط می‌دانند.

بررسی اخیر 11 مطالعه نیز شواهدی را نشان داد، اما نتوانست به نتیجه قطعی برسد مکانیسم های مختلفی ممکن است به اثرات مفید لوبیا قرمز بر کاهش وزن کمک کند اینها شامل فیبرها، پروتئین ها و مواد ضد مغذی است.

از جمله آنتی‌مغذی‌هایی که به طور گسترده در لوبیا قرمز خام مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، مسدودکننده‌های نشاسته هستند، دسته‌ای از پروتئین‌ها که هضم و جذب کربوهیدرات‌ها (نشاسته) از دستگاه گوارش شما را مختل کرده یا به تاخیر می‌اندازند.

لوبیا

مسدود کننده های نشاسته، استخراج شده از لوبیا قرمز پتانسیل خاصی را به عنوان یک مکمل کاهش وزن نشان می دهند با این حال، جوشاندن به مدت 10 دقیقه مسدود کننده های نشاسته را کاملاً غیرفعال می کند و اثر آنها را در لوبیاهای کاملاً پخته از بین می برد.

با این وجود، لوبیا قرمز پخته شده تعدادی ترکیبات مفید برای کاهش وزن ارائه می دهد که آنها را به یک رژیم غذایی موثر کاهش وزن تبدیل می کند جدا از اینکه لوبیا قرمز برای کاهش وزن مناسب است، زمانی که به درستی پخته و آماده شود ممکن است فواید زیادی داشته باشد.

با گذشت زمان، قند خون بالا ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی را افزایش دهد. بنابراین، تعدیل افزایش قند خون بعد از غذا برای سلامتی مفید است.

لوبیا قرمز به دلیل داشتن پروتئین، فیبر و کربوهیدرات های کند رهش، در حفظ سطح سالم قند خون بسیار موثر است آنها نمره GI پایینی دارند، به این معنی که افزایش قند خون شما پس از خوردن آنها کم و تدریجی است.

در واقع، لوبیاها در کنترل قند خون بهتر از بسیاری از منابع غذایی کربوهیدرات هستند چندین مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که خوردن لوبیا یا سایر غذاهای با گلیسمی پایین ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *